www.studii-piata.ro www.studii-piata.ro www.studii-piata.ro
studiu-de-piata

Definitia - Studiu de Piata

Studiul de piata reprezinta colectarea informattiilor pe o piata. In functie de informatiile de care are nevoie, firma poate sa isi puna intrebari in ceea ce priveste oferta, cererea sau mediul inconjurator de pe piata respectiva.

Oferta : studiul ofertei genereaza numeroase intrebari. Cateva exemple :

  • Care sunt concurentii pe piata? (numar, marime, cifra de afaceri, marci…)

  • Care este politica lor comerciala ? (tinta, obiective, puncte tari, puncte slabe, proeicte, retea de distributie…)
  • Care sunt distribuitorii produsului ? (magazine specializate, marea distributie…)

Cererea : din partea consumatorilor sau din partea firmelor. Cateva exemple:

  • Cine sunt clientii ? (varsta, sex, domiciliu, stil de viata, venituri…)

  • Care sunt motivatiile cumpararii ? care sunt limitele ?
  • Cand cumpara ? (perioada de cumparare, frecventa,…)
  • Care este imaginea pe care o au consumatorii fata de firma?
  • Care este profilul consumatorilor? (varsta, sex, comportament…), nevoile clientilor, reactii…

Mediul extern : cateodata este considerat ca cel mai important factor al oportunitatilor sau al amenintarilor. Factorii politici, economici, sociali, tehnologici sunt analizati cu ajutorul urmatoarelor intrebari :

  • Care sunt reglementarile care trebuie aplicate ? (legi, norme, TVA…)

  • Care este influenta situatiei economice generale ? (evolutia demografica, situatia unui anumit sector in strainatate, rata inflatiei, rata somajului…)
  • Influenta factorilor sociali? (presiuni ecologice, sindicale, actiunile consumatorilor, etc.)
  • Existenta noilor tehnologii pentru produsul respectiv, cercetarile actuale…
  • Care sunt oportunitatile in strainatate ?

ESENTIALUL - Studiu de piata

Un studiu de piata bine realizat permite firmelor sa obtina informatii precise si indispensabile pentru a le usura deciziile de marketing.

Studiul de piata va permite colectarea si prelucrarea informatiilor, avand ca obiectiv o mai buna cunoastere a unei piete sau al unui sector de piata si de a reduce incertitudinea deciziilor viitoare.

Finalitatea unui studiu de piata este de a furniza informatii adecvate pentru a intelege dimensiunile unei probleme. De exemplu:

« De ce numarul de vanzari al unei firme stagneaza? »

« Trebuie sa alegi ambalajul A sau ambalajul B? »

« Cum sa comunici cu segmentul tinta al firmei? »

Altfel spus, studiul faciliteaza diagnosticul de marketing si/sau orienteaza deciziile managerilor.

 

sus

FOCUS MARKETING
STUDIU DE PIATA
________________

Studiu de piata :
Pentru a afla mai multe despre mecanismele unui studiu de piata, Ellipse Marketing va pune la dispozitie pe site-ul sau un lexic studiu de piata & studiu marketing. aflati mai mult...

ellipse marketing - studiu de piata & studiu marketing

Ellipse Marketing recruteaza:
>> specialist studiu de piata: colecteaza, exploateaza si analizeaza ansamblul datelor calitative si cantitative ale pietei si contribuie la orientarea deciziilor strategice...
aplicati...

ellipse marketing

Job si cariera:
Ellipse Marketing a lansat site-ul www.recrutam.ro: un site cu job-uri si sfaturi despre cariera. aflati mai mult...

cariera job recrutam.ro

Studii de satisfactie :
Fidelizarea unui client permite amortizarea costurilor de achizitie.
Costul pastrarii unui client este de 5 pana la 10 ori mai mic fata de costul cuceririi unuia nou. aflati mai mult...



 
 





Home - studiu de piata Contact -studiu de piata Despre studii-piata.ro studiu de piata