www.studii-piata.ro www.studii-piata.ro www.studii-piata.ro
studiu-de-piata

Principalele Tehnici ale unui
Studiu de Piata

Ca regula generala, distingem trei tehnici ale studiilor:
studii de documentare, studii cantitative si studii calitative.

Studii de documentare :

acestea fac apel la :
Sursele interne ale firmei : fisiere, statistici, scrisorile consumatorilor, rapoarte de activitate…
Sursele externe ale firmei : presa, baze de date, rapoartele organismelor specializate, studii diverse…

Studii cantitative :

Principalul obiectiv al studiilor cantitative este de a raspunde la intrebari de genul  : « cine face ce ?» « cat ?» « cand si unde ? ». Abordarea cantitativa permite numararea, ierarhizarea, sau rezumatul informatiilor colectate.

Studiile cantitative cauta sa masoare opiniile si comportamentele. Se bazeaza adesea pe sondaje efectuate pe esantioane de persoane.

Studiile cantitative urmaresc obtinerea rezultatelor reprezentative : se va generaliza, cu o marja de eroare fixata, pentru ansamblul populatiei studiate, ceea ce a fost observat in cadrul esantionului. Esantionul variaza intre 200 si 2000 de persoane.

In urma analizei, rezultatele obtinute dau masura fenomenului studiat.

Studii calitative :

Studiul calitativ cauta sa raspunda in principal la urmatoarele intrebari  : « de ce? » « cumt ? » « in ce conditii ? ». Cu ajutorul studiilor calitative se exploreaza un domeniu pentru a clarifica o situatie complexa. De exemplu, vrem sa enumeram diferitele motivatii sau piedicile susceptibile de a interveni in cadrul cumpararii unui produs.
Studiile calitative se realizeaza pe baza esantioanelor mai restranse de indivizi.
Studiile calitative sunt in principal realizate cu ajutorul interviurilor individuale, al focus-grupurilor si al tehnicilor de observatie.

 

Tehnici

Obiective

Limite

de documentare

- a incadra
- a cunoaste
- a evalua

- controlul surselor
- informatii depasite

calitativ

- a inventaria
- a explora
- a genera
- a intelege

-generalizarea rezultatelor

cantitativ

- a numara
- a ierarhiza
- a pondera
- a rezuma

- raspunsurile de fatada

sus

FOCUS MARKETING
STUDIU DE PIATA
________________

Studiu de piata :
Pentru a afla mai multe despre mecanismele unui studiu de piata, Ellipse Marketing va pune la dispozitie pe site-ul sau un lexic studiu de piata & studiu marketing. aflati mai mult...

ellipse marketing - studiu de piata & studiu marketing

Ellipse Marketing recruteaza:
>> specialist studiu de piata: colecteaza, exploateaza si analizeaza ansamblul datelor calitative si cantitative ale pietei si contribuie la orientarea deciziilor strategice...
aplicati...

ellipse marketing

Job si cariera:
Ellipse Marketing a lansat site-ul www.recrutam.ro: un site cu job-uri si sfaturi despre cariera. aflati mai mult...

cariera job recrutam.ro

Studii de satisfactie :
Fidelizarea unui client permite amortizarea costurilor de achizitie.
Costul pastrarii unui client este de 5 pana la 10 ori mai mic fata de costul cuceririi unuia nou. aflati mai mult...



 
 





Home - studiu de piata Contact -studiu de piata Despre studii-piata.ro studiu de piata