www.studii-piata.ro www.studii-piata.ro www.studii-piata.ro
studiu-de-piata

Marile Categorii ale Studiilor de Piata

Exista cinci categorii ale studiilor de piata : studiul ad'hoc, studiul omnibus, barometrul, panel, test de piata

Studiul ad-hoc:

Un studiu de piata ad-hoc (calitativ sau cantitativ) este realizat pentru contul unui singur client. Studiul este facut « pe masura  » si este conceput pentru a raspunde intrebarilor specifice unei firme.

Studiul Omnibus: 

Un studiu de piata omnibus este un studiu de tip cantitativ realizat la o data fixa. Fiecare intreprindere pune una sau mai multe intrebari si chestionarul regrupeaza ansamblul informatiilor date de cumparatori. Studiul omnibus reprezinta un studiu simplu avand putine intrebari. Adesea poate complementa un alt studiu.

Barometrul:

Barometrul este un studiu cantitativ, se realizaeaza ca si cel omnibus, la o data fixa, dar cu un chestionar indentic de la un studiu la altul. Poate fi efectuat pentru contul uneia sau mai multor firme. Barometrul este preferat in cazul studiilor de satisfactie sau de notorietate.

Panel:

Panelul
este o investigatie aprofundata realizata periodic pentru mai multe firme. Interviurile sunt identice de la o ancheta la alta. Panelul reprezinta un model de studiu cantitativ. Este realizat pe baza esantioanelor cuprinzand intre 2000 si 10 000 de persoane.

Test de piata :

Testul de piata
este un studiu de natura cantitativa, realizat pentru contul unui singur client. Acest studiu se realizeaza pentru previziunea vanzarilor si a segmentelor de piata ale unui nou produs. Un test de piata poate fi simulat. Se aplica un model tip econometric datelor pentru previziunile vanzarilor. Acesta poate fi si real, adica observam cumparaturile efective in timpul catorva saptamani, intr-o zona geografica precisa. Extrapoland aceste rezultate estimam evolutia vanzarilor.

 

 

Studii

Frecventa

Esantion

Chestionar

Ad hoc

unica

variabil de la un studiu la altul

variabil de la un studiu la altul

Omnibus

repetitiv

identic de la un studiu la altul

variabil de la un studiu la altul

Panel

repetitiv

identic de la un studiu la altul

multe intrebari identice de la un studiu la altul

Barometrul

repetitiv

variabil de la un studiu la altul

cateva intrebari identice de la un studiu la altul

Panel

unica

variabil de la un studiu la altul

identic de la un studiu la altul

sus

FOCUS MARKETING
STUDIU DE PIATA
________________

Studiu de piata :
Pentru a afla mai multe despre mecanismele unui studiu de piata, Ellipse Marketing va pune la dispozitie pe site-ul sau un lexic studiu de piata & studiu marketing. aflati mai mult...

ellipse marketing - studiu de piata & studiu marketing

Ellipse Marketing recruteaza:
>> specialist studiu de piata: colecteaza, exploateaza si analizeaza ansamblul datelor calitative si cantitative ale pietei si contribuie la orientarea deciziilor strategice...
aplicati...

ellipse marketing

Job si cariera:
Ellipse Marketing a lansat site-ul www.recrutam.ro: un site cu job-uri si sfaturi despre cariera. aflati mai mult...

cariera job recrutam.ro

Studii de satisfactie :
Fidelizarea unui client permite amortizarea costurilor de achizitie.
Costul pastrarii unui client este de 5 pana la 10 ori mai mic fata de costul cuceririi unuia nou. aflati mai mult...



 
 





Home - studiu de piata Contact -studiu de piata Despre studii-piata.ro studiu de piata